Koninklijke De Heus investeert verder in Spanje
Op 20 maart jongstleden heeft Koninklijke De Heus de overeenkomst getekend voor de acquisitie van het Spaanse Piensos Unzué. Een familiebedrijf met een sterke positie in de diervoedermarkt voor rundvee in Navarra en aangrenzende regio’s. Met deze stap geeft De Heus verder vorm aan haar ambitie om een toonaangevende positie op te bouwen in de Spaanse markt van diervoeders.
Met deze overname in de Navarra regio, versterkt De Heus haar toonaangevende positie in de Spaanse mengvoeder industrie. Daarnaast breidt De Heus door deze stap zowel haar dealernetwerk als product- en dienstenportfolio uit. Met haar twee locaties in Navarra, heeft Piensos Unzué, een productiecapaciteit van circa 200.000 ton op jaarbasis. In combinatie met haar huidige negen productie locaties versterkt De Heus haar dekking in de Noord-Oostelijke regio van het Iberisch schiereiland.
“De acquisitie van Piensos Unzué vormt een onderdeel van onze groeistrategie en onderstreept het belang dat De Heus hecht aan de vrije Spaanse voermarkt in zijn algemeenheid en de rundveesector in het bijzonder”, aldus José Manuel García, general manager De Heus Spanje. “Dit is een belangrijke mijlpaal in onze groeistrategie en biedt ons een uitstekende mogelijkheid om de reeds verworven marktpositie van Piensos Unzué verder uit te bouwen”. “Bovendien is Canun, het hondenvoermerk van Piensos Unzué, een rijke aanvulling op onze bestaande merkportfolio. Hiermee versterken wij onze positie in het dealerkanaal, waarin we met onze krachtige merken Biona en Pasaranda reeds een krachtige positie hebben opgebouwd”, vervolgt José Manuel García.
Op de vraag wat de toekomstplannen zijn voor de twee fabrieken en haar 39 medewerkers, geeft José Manuel Garcia het volgende antwoord “Beide fabrieken spelen een cruciale rol om deze Spaanse regio goed te kunnen bedienen. We zijn voornemens om onze buitendienst aanzienlijk te versterken met getalenteerde medewerkers uit de regio met een passie voor diervoeding en veehouderij. We zijn ervan overtuigd dat deze aanpak ons gaat helpen om de prestaties van onze klanten verder te verbeteren. In lijn met onze merkbelofte: Powering Progress”.